אומנות קהילתית

חנה דוד

כתות ג

  • האם האמנות יכולה להתרחש מחוץ לכותלי הסטודיו של האמן?

  • מדוע אמני רחוב לא חושפים את זהותם? באלו טכניקות הם עובדים?

  • כיצד יוצרים אמנות סביבתית?

 

 במהלך הקורס ניגע בסוגיות שונות העולות מיצירה במרחב הציבורי.

נלמד על אמנים הפועלים כיחידים ובקבוצות, במרחב הציבורי, ותורמים לחברה ולקהילה. 

נכיר ונתנסה באמצעים אמנותיים המייחדים לאמנות חוצות.

נחפש השראה לאמנות המבקשת ליצור שינוי בסביבה ולתרום לקהילה.

מטרות הקורס:

  •  בתחום הקוגניטיבי: נלמד וניצור בתחום ייחודי באמנות.

  •  בתחום הרגשי: נתנסה בביטוי אישי של רעיונות ורגשות בכלים של אמנות חוצות.

  •  בתחום החברתי: נכיר תחום ואמצעי חשוב לשיתוף פעולה בחברה ובקהילה. ניצור אמנות במרחב הציבורי יחד עם קהילה שנבחר.

תעתועים באומנות

כתות ד

  • האם מראות משקפות את המציאות?

  • מהי פריאדולוגיה? ומה מייחד את אמני האופ ארט?

  • כיצד יוצרים אשליה של תנועה באנימציה?

 

בקורס, נכיר יצירות האמנות אשר גורמות לנו להיות בטוחים שראינו משהו שלמעשה אינו קיים.

נחשף לתעתועים באמנות, אשר מעוררים מחשבה, ומציעים נקודות מבט נוספות על המציאות.

ניצור אשליות ותעתועים ונלמד טכניקות ליצירת תנועה ואנימציה באמצעים גרפים.

מטרות הקורס:

  •  בתחום הקוגניטיבי: למידה בין תחומית. נעלה שאלות ונשער השערות כיצד נוצרים התעתועים?

  •  בתחום הרגשי: היכרות עם החושים שלנו: נלמד תוך התנסות על חישה ועל מגבלות החושים.

  •  בתחום החברתי: שיח מכבד:  נלמד לקבל ולכבד את מגוון דרכי הראיה והחישה של כל אחד מאתנו. נחלוק דעות ופרשנויות, תוך צפייה ביצירות אמנות.

הישארו מעודכנים