דיוקן

חנה דוד

כתות ד

  • מהו דיוקן? ומהו הציור העתיק ביותר? 

  • מדוע הפכה המונה ליזה לציור העתיק בעולם?

  • האם חפצים יכולים לייצג דמות? 

  • איזה שליט ביקש שדיוקנו יורכב מפירות ירקות ופרחים?

  • ומיהו המנהיג שתמונת דיוקנו נהפכה לסמל המפורסם ביותר של התנועה הציונית?

  • בקורס נבחן את המושג דיוקן ואת גבולות ההגדרה שלו.

  • נכיר דיוקנאות מסוגים שונים ונלמד על ציורי דיוקן חשובים ויוצאי דופן.

  • נצייר דיוקן עצמי במגוון טכניקות ודרכי ביטוי

מטרות הקורס:

  •  בתחום הקוגניטיבי: נתנסות בדרכי התבוננות ביצירת אמנות. 

  • היכרות עם מושגים בתחום האמנות הפלסטית.

  •  בתחום הרגשי: היכרות עם עצמנו האם הדיוקן מתאר את אשיותינו ופנימיותינו.

  • בתחום החברתי: שיח מכבד. נחמד לקבל ולכבד את מגוון דרכי הראייה. נחלוק דעות ופרשנויות תוך כדי צפייה ביצירות אמנות

תעתועים באומנות

כתות ד

  • האם מראות משקפות את המציאות?

  • מהי פריאדולוגיה? ומה מייחד את אמני האופ ארט?

  • כיצד יוצרים אשליה של תנועה באנימציה?

 

בקורס, נכיר יצירות האמנות אשר גורמות לנו להיות בטוחים שראינו משהו שלמעשה אינו קיים.

נחשף לתעתועים באמנות, אשר מעוררים מחשבה, ומציעים נקודות מבט נוספות על המציאות.

ניצור אשליות ותעתועים ונלמד טכניקות ליצירת תנועה ואנימציה באמצעים גרפים.

מטרות הקורס:

  •  בתחום הקוגניטיבי: למידה בין תחומית. נעלה שאלות ונשער השערות כיצד נוצרים התעתועים?

  •  בתחום הרגשי: היכרות עם החושים שלנו: נלמד תוך התנסות על חישה ועל מגבלות החושים.

  •  בתחום החברתי: שיח מכבד:  נלמד לקבל ולכבד את מגוון דרכי הראיה והחישה של כל אחד מאתנו. נחלוק דעות ופרשנויות, תוך צפייה ביצירות אמנות.

הישארו מעודכנים