משחקים מתמטיקה

גלעד שלום

"מתמטיקה ומשחק" – כיתות ג'

 

בקורס נפגוש את עולם המתמטיקה בעיניים חדשות. דרך משחקי קבוצה, זוגות ויחידים, נלמד ונפתח כלים מתמטיים מגוונים. נלמד קסמים מתמטיים, נכיר משחקי חשיבה ואתגרים מתמטיים מפורסמי. דרך שיתוף פעולה, משחקים והרבה הומור, ניתנת לתלמידים האפשרות לפגוש את המתמטיקה מכיוון אחר, לקבל את האומץ לטעות, ללמד ובעיקר ללמוד אחד מהשני.

"שעשועים מתמטיים" – כיתות ד'

 

בקורס נסתכל על עולם המתמטיקה מזוית קצת אחרת, נעסוק לא מעט בקסמים מתמטיים- במופע של מספרים, קלפים, קוביות וקריאת מחשבות.  נגלה את המתמטיקה באמנויות שונות כמו ציור, מוזיקה וקולנוע. נכנס לעולם הסימטריה והפרקטלים ככל שהזמן יאפשר. ניצור, נרכיב, נשאל ונגלה את העולם העשיר שלמתמטיקה יש להציע.

 

מטרות הקורסים:

בתחום הקוגניטיבי:

  • פיתוח חשיבה מתמטית דרך העמקה בעקרונות כמו הכללה, חוקיות והוכחה.

  • התנסות בניסוחי מסקנות מתמטיות.

  • פיתוח חשיבה ביקורתית (האם הטיעון שלי משכנע?, האם המסקנה מתחייבת?)

  • פיתוח יצירתיות ומציאת פתרונות מרובים- מילוליים וויזואליים.

  • חשיבה רפלקטיבית (כיצד הגעתי לפתרון? האם הייתי יכול לנסות דרך אחרת?)

 

בתחום הרגשי:

  • פיתוח התייחסות חדשה למושג הטעות כחלק בלתי נפרד מתהליך למידה.

  • עבודה שיטתית וחקר בכפוף לכללים נתונים.

  • הדגשת הצורך בארגון, משלב איסוף המסקנות, דרך פיתוח הפתרון ועד להצגתו.

 

בתחום החברתי:

  • עבודה בזוגות ובקבוצה המצריכה שיתוף פעולה, שיח משותף ופשרה.

  • טיפוח הבטחון העצמי- דרך הצלחות בפתרון בעיות אתגר, הצגת הפתרון מול הכיתה ומציאת נקודות החוזק האישית של כל אחד.

 

 

על עצמי...

גר בירושלים ומלמד מתמטיקה במרכזי מחוננים. אוהב מאוד ללמוד, וגיליתי כי הדרך הטובה ביותר לשם כך היא ללמד. כל כיתה היא עולם ומלואו, כל תלמיד בא ללמד משהו, את האחרים ואותי. שמח מאוד על הדרך הזאת, שבכל שנה נראית אחרת.

הישארו מעודכנים