לוגיקה

יהונתן רוסן - ממן

 האם אפשר לדעת משהו על העולם מבלי להסתכל בו, אלא רק מתוך הקשבה למה שאני אומר על אודותיו?

מלאכת ההיגיון היא הבנת ד(י)ב(ו)ר מתוך ד(י)ב(ו)ר, הסקת מסקנות מתוך נתונים, זיהוי האמת (המחויב, ההכרחי), השקר (הנמנע) והאפשר מבלי להשתמש בחושים.

 

במהלך הקורס נכיר את התחום הזה, שצמח ביוון ונעשה עד המאה העשרים ואחת לתחום יסודי גם במתמטיקה וגם בחקר הלשון. הקורס מאפשר למידה דיפרנציאלית. ניתן לערוך היכרות עם תתי תחומים שונים באמצעות השתתפות בשיעורים, וניתן להעמיק בתחומים כלוגיקה אריסטוטלית; לוגיקה ומחשבים; לוגיקה, אסתטיקה ובינה מלאכותית (הופשטדטר); תורת הקבוצות ועוד. אפשר לבחור ללמוד תוך עיון במקורות ראשוניים (ביאור מלאכת ההיגיון).

מטרות הקורס:
בתחום המיומנויות: פיתוח מיומנויות של חשיבה מופשטת וסדורה; שימוש נכון בדיאגרמות ואן לצורך סילוגיזם; פיתוח מיומנויות הבנת הנקרא (ללומדים באמצעות מקורות ראשוניים); פיתוח משמעת ומיומנויות למידה עצמית מונחית (לבוחרים ללמוד קורס של האוניברסיטה הפתוחה בכיתה ובבית בהנחיית המורה).

יהונתן רוסן-ממן

אני בן 29, יליד ירושלם ומתגורר באלון שבות מזה אחת-עשרה שנה; מורה למדעי הרוח ובלשן בהתהוות; לומד לתואר שני בלשון באוניברסיטת בר-אילן; עובד מדעי באקדמיה ללשון העברית;. בעבר לימדתי בישיבה התיכונית "נוה שמואל" באפרת, וכיום אני מלמד בבתי הספר "אופק" בירושלם (השנה האחת-עשרה) ו"אפיקים" בגוש עציון (השנה הרביעית).  רכז טיולים והשתלבות ב"אפיקים". למדתי חינוך במכללה האקדמית הרצוג וקורס הכשרת מורים למחוננים באוניברסיטה העברית. אני מאמין בטרולינג, בגבול הטעם הטוב, כשיטת הוראה אפקטיבית עם מחוננים, ומשתדל לייצר סביבה לימודית גמישה שבה כל תלמיד ותלמידה יוכלו לשתות את התה שלהם בנחת, ולהחכים קצת על הדרך.

הישארו מעודכנים