הישארו מעודכנים

הרפתקה הומאנית

יהונתן רוסן - ממן

האם יש קשר בין שירה ללשון, חוץ מזה ששירים כותבים עם ניקוד? מיהי מלכת מדעי הרוח? איך קובעים מה "טוב" ו"יפה"? איך יודעים מה "נכון" ו"קיים"?

איך מתפתחת שפה? האם יש בשפה שלנו שרידים לשלבים קדומים, פרימיטיביים יותר? האם החרוז והמשקל הם קישוטים בלבד, או שגם הם משמשים להבעה ולהעברת מידע?

 

הקורס, שרובו יוקדש ללמידה בקבוצות, יפתח צוהר לשלושת התחומים היסודיים של מדעי הרוח - פילוסופיה, לשון וספרות. התלמידים יפתחו מיומנויות של למידה עצמית ושל עבודה בקבוצות, יתמודדו עם טקסטים ראשוניים ויכירו מושגים בסיסיים. יושם דגש על למידה בין-תחומית, אך כל תלמיד ותלמידה יוכלו להתעמק בתחום העניין שלהם.

 

  1. מטרות הקורס:

בתחום הקוגניטיבי - התלמידים יפתחו מיומנויות של למידה עצמית ושל עבודה בקבוצות, יתמודדו עם טקסטים ראשוניים ויכירו מושגים בסיסיים בשלוש הדיסציפלינות הנלמדות;

בתחום הרגשי -  העיסוק בשירה, בהבנת הנקרא ובהבעה יאפשר לתלמידים לשכלל את המבע הרגשי שלהם, למצוא מילים המבטאות את רגשותיהם ברגע נתון;

בתחום החברתי - הקורס ישכלל את מיומנויות העבודה בקבוצה של התלמידים - כיצד לחלק תפקידים בצורה יעילה, כיצד לזהות גם את נקודות החולשה שלי ואת נקודות החוזקה של חברי, ולא רק להפך.

קצת עלי...

אני בן 29, יליד ירושלים ומתגורר באלון שבות מזה אחת-עשרה שנה; מורה למדעי הרוח ובלשן בהתהוות; לומד לתואר שני בלשון באוניברסיטת בר-אילן; עובד מדעי באקדמיה ללשון העברית. בעבר לימדתי בישיבה התיכונית "נוה שמואל" באפרת, וכיום אני מלמד בבתי הספר "אופק" בירושלם (השנה האחת-עשרה) ו"אפיקים" בגוש עציון (השנה הרביעית).  רכז טיולים והשתלבות ב"אפיקים". למדתי חינוך במכללה האקדמית הרצוג וקורס הכשרת מורים למחוננים באוניברסיטה העברית. אני מאמין בטרולינג, בגבול הטעם הטוב, כשיטת הוראה אפקטיבית עם מחוננים, ומשתדל לייצר סביבה לימודית גמישה שבה כל תלמיד ותלמידה יוכלו לשתות את התה שלהם בנחת, ולהחכים קצת על הדרך.