אגדות חזל

יעקב פלג

בוגר ישיבת מרכז הרב, מוסמך לרבנות, בעל תואר שני בחינוך טכנולוגיה והלכה מאוניברסיטת בר אילן , ומורה זו השנה ה-25. בוגר הקורס להוראת מחוננים ומצטיינים, ומלמד מחוננים זו השנה ה - 11

הקורס בנוי על לימוד של אגדות בעיקר מן הגמרא.

מבנה הקורס:

בכל שיעור לומדים אגדה או שתיים.

שלבי הלימוד: 1. הבנת פשט. 2. העלאת שאלות. 3. זיהוי סמלים. 4. פענוח סמלים. 5. מענה על השאלות בעזרת הסמלים. 6. מסר כולל.

בהדרגה מהקל לכבד, הלומדים יתמחו לזהות ולפענח סמלים שונים באגדות  חז"ל, ולנסות לרדת לעומקם. תהליך הפענוח כולל הבנת טקסט, יכולת אבחנה בקשיים וניסוחן, זיהוי סמלים, פענוחם וניצול המידע הטמון בהם למענה על השאלות.

מטרות הקורס:

האגדות נושאות בחובן ערכי יסוד יהודים רבים, לימודם והטמעתם הם מטרות מרכזית.

מיומנויות קוגנטיביות נוספות: יכולת התמודדות עם טקסט ופענוחו. זיהוי קשיים לוגים והתמודדות עימם. פיתוח דמיון וחשיבה מופשטת ועצמאית. פיתוח היכולת לשאול שאלות עצמאיות. הלומדים יפתחו כלים להבנה עמוקה יותר של מדרשים, ספרים, יצירות אומנות ואף סרטים.

מיומנויות חברתיות:  :  ניהול דיון, יכולת הכלה והקשבה- כל אחד ייקח את האגדות למחוזות עולמו הפנימי. ננהל דיון רגוע ונשתדל לשמוע מה שיותר חברים, נעודד גילויי יצירתיות – ואהדה כלפי יצירתיות של החבר. 

מיומנויות רגשיות: הבנת המניעים של הדמויות השונות, והבנת מסרים סמויים, מעשירה את עולם הרגש ואת יכול ההבנה החברתית.

  • .

הישארו מעודכנים