חוקרים בסירים

גדעון עמיר

מהו מאכל לאומי? איזה מאכלים נאכלים באופן מסורתי בחגים שונים, ומדוע? האם נוכל להמציא 'מאכל מסורתי' משלנו?

האוכל נמצא במרכז חיי האדם, ומלווה זיכרונות ומסורות של היחיד והאומה. במהלך הקורס נבחן את האוכל כמאפיין תרבות, ונשלב בלימוד תיאוריות סוציולוגיות ואנתרופולוגיות.

נתנסה בבישול של מתכונים מסורתיים ובעבודה מדויקת לפי מתכון. בנוסף, תינתן בקורס הזדמנות לחשיבה יצירתית, כתיבת מתכונים מקוריים, והתנסות בבישול עם מגוון חומרי גלם. באמצעות ניסוי וטעיה, נרחיב את הידע על עולם הבישול ושימוש נכון בטכניקות ובחומרי גלם.

מטרות הקורס:

  • בתחום הקוגנטיבי - במהלך הקורס, יחשפו התלמידים לעקרונות וטכניקות מעולם הבישול. הם יכירו חומרי גלם חדשים, ואולי אף יעזו לטעום טעמים חדשים. המשימות היצירתיות במהלך הקורס מתפתחות תהליכי חקר וחשיבה יצירתית אצל התלמידים.

  • בתחום הרגשי - הבישול הוא תחום בו נדרשת עבודה מסודרת ומדויקת על מנת להגיע לתוצאה יפה (וטעימה). עובדה זו דורשת מהתלמידים לפתח יכולת לדחיית סיפוקים, לסבלנות ולהתמדה, ולעיתים אף להתמודדות עם כישלון. יחד עם זאת, העובדה שכמעט בכל שיעור התלמידים יוצאים עם מוצר מוגמר, שהם יכולים ליישם גם בבית, מעוררת מוטיבציה גבוהה ללמידה.

  • בתחום החברתי - בחלק גדול מהקורס העבודה נעשית בצוותים. יושם דגש על פיתוח מיומנויות לעבודת צוות, וויתור והכלה. מאידך, צורת עבודה זו מזמנת גם פיתוח של כישורי מנהיגות.

 

גדעון עמיר

גדעון עמיר, 43, נשוי +5, גר באפרת. שף בוגר תדמור ובעל תואר ראשון בחינוך. עבד כ-15 שנה במטבחים של מספר מסעדות ובתי מלון, ומעביר סדנאות בישול מעל 10 שנים למבוגרים וילדים.  

הישארו מעודכנים